43% מהעובדים האמריקנים מבזבזים לקראת החגים לפחות שעה במהלך העבודה באתרי קניות – כך עולה מסקר שפורסם לאחרונה על ידי CareerBuilder.
עוד עולה מהסקר שהמעסיקים ממש לא אדישים לעניין הזה: 11% מהמעסיקים סיפרו שפיטרו עובד לאחר שגילו שהוא עסוק בשופינג במקום לעבוד, ו-54% מהמעסיקים אמרו שקיימת חסימת אתרי קניות מסוימים בארגון.
עם זאת, אין בכך פתרון של ממש, שכן על פי ממצאי הסקר 49% מהעובדים עושים שימוש בסלולר הפרטי שלהם לצורך ביצוע רכישות באתרי קניות באינטרנט.
בתחום ה-IT והשירותים הפיננסים נמצאו השיעורים הגבוהים ביותר של עובדים שמשוטטים באתרי קניות בזמן העבודה, עם 68% ו-65% בהתאמה.
במקום השלישי מדורגים, איך לא, אנשי המכירות (63%), לאחר מכן עובדים בשירותי הבריאות (54%), עובדי תחבורה (42%), קמעונאות (42%) ועובדי ייצור (40%).
איך מעסיקים מתמודדים עם הסחות הדעת?
כ-33% מהמעסיקים אמרו שגם אם ביצועי העובדים אינם נפגעים כתוצאה מגלישה באתרים וקריאת מיילים שאינם נוגעים לעבודה, זה בכל זאת מפריע להם.
על מנת להתמודד עם הסחות הדעת הטכנולוגיות ששוטפות את המשרד, 35% מהמעסיקים מבצעים מעקב אחר האתרים בהם מבקרים העובדים; 52% מהמעסיקים מגבילים את העובדים בנוגע לפרסום פוסטים במדיה החברתית בזמן העבודה, כאשר 29% מהמעסיקים אימצו מדיניות מחמירה בנוגע לכך; 24% מהמעסיקים פיטרו עובד לאחר שהתגלה שהוא מבקר באתרים שאינם נוגעים לעבודה; ו-17% מהמעסיקים פיטרו עובד בשל משהו שפרסם במדיה החברתית.