רשות שוק ההון במשרד האוצר השיקה אתמול (ב') מחשבון לצורך השוואה בין תעריפי ביטוחי חיים המוצעים על ידי חברות הביטוח.
באוצר קיימים כבר מחשבונים לצורך השוואת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני, וכן השוואה בין ביטוחי הבריאות, ביטוח דירה וביטוח רכב חובה.
הפרמיה המוצגת במחשבון מתייחסת לכיסוי ביטוחי למקרה מוות מכל סיבה שהיא, בו תגמולי הביטוח משולמים בסכום חד-פעמי, הנרכש כפוליסה אישית שלא כחלק מהחיסכון הפנסיוני.
הפרמיה הינה מחיר המקסימום שרשאית חברת הביטוח לגבות ממצטרפים חדשים לביטוח, ותיתכן תוספת למחיר בהתאם לתוצאות החיתום הרפואי שיבוצע למבוטח במועד ההצטרפות.
עם זאת, חשוב לזכור כי גובה הפרמיה אינו חזות הכל, ויש להביא בחשבון פרמטרים נוספים, כדוגמת רמת השירות הניתן על ידי המבטח.
על פי מדד השירות בביטוח חיים לשנת 2015, בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח מנורה מובילות במתן השירות למבוטחים. במקומות האחרונים מבין כל בתי ההשקעות וחברות הביטוח, מדורגות הפניקס הכשרה ומגדל.
המדד מביא בחשבון את שיעור תשלום התביעות, מהירות הטיפול בתביעות, שביעות רצון והמלצת הלקוח, תלונות שהוגשו לאוצר נגד המבטח וכן זמני מענה טלפוני.
לצורך ההשוואה, בשנת 2014 מנורה היתה מדורגת במקום הראשון במדד השירות, ולאחריה חברת הכשרה, שכאמור דורגה אשתקד אי שם מאחור. עם זאת, חשוב לציין שרמת השירות של בית ההשקעות פסגות כלל לא נבחנה בשנה זו. בשנת 2014 מגדל היתה מדורגת במקום האחרון, ולצדה הפניקס והראל.