החל מה-22 בינואר 2017, בעוד שבוע מהיום, תחל המסלקה הפנסיונית לבצע סליקת כספים עבור כלל לקוחותיה.
מדובר בהפעלת השלב הבא, כחודש וחצי לאחר שהחלה המסלקה הפנסיונית להפעיל את השלב הראשון של שירות סליקת כספים אוטומטית עבור מעסיקים, וכך מעסיק שמעביר באמצעות המסלקה פנסיונית מידע נלווה להפקדת החיסכון פנסיוני של עובדיו – רשאי היה להתחיל לבצע באמצעות המסלקה גם את סליקת הכספים.
כלומר, המסלקה החלה לאפשר למעסיקים לבצע פעולות בנקאיות להעברת כספים מחשבון העו"ש של המעסיק אל חשבון העו"ש של קופת קרן הפנסיה. כעת מורחב כאמור שלב זה לכלל לקוחות המסלקה.
מי משלם את המחיר?
המסלקה הפנסיונית יצאה לדרך לפני כ-3 שנים מתוקף יוזמה של משרד האוצר ותחת פיקוחו, ומיועדת להעברת מידע בין האוצר, הגופים המוסדיים, סוכני הביטוח, היועצים הפנסיוניים, ציבור החוסכים – וכמובן גם המעסיקים.
המסלקה הוקמה ומתופעלת על ידי סוויפטנס, חברת הבת של נס טכנולוגיות, שזכתה במכרז שהוציא האוצר לצורך הקמת ותפעול המסלקה.
עד להפעלת המסלקה הפנסיונית היתה מסלקה עצמאית בבעלות כל אחד מהגופים המוסדיים המנהלים את מוצרי הפנסיה, וכך נמנעה תקשורת בין המסלקות השונות.
מהלך זה של האוצר יצר ערוץ תקשורת אחד ויחיד בין כל הגורמים הפועלים בענף הפנסיה, וכך הביא להחלשת מעמדם של מנהלי ההסדר, שכן הדבר מקל על מעסיק לנהל באופן עצמאי את כספי הפנסיה של העובדים ומאפשר לו להוזיל את עלויות התפעול.
על פי נתוני הדו"ח האחרון של הממונה על שוק ההון באוצר, במהלך 2015 נרשמו במסלקה הפנסיונית כ-230,000 חוסכים לצורך חיפוש מידע, בעוד החל מתחילת פעילות המסלקה ועד סוף 2015 נרשמו במסלקה הפנסיונית כ-237,000 משתמשים.