מעסיקים שמחפשים עובדים בעלי יכולת לפתור בעיות בצורה יצירתית צריכים לשקול לערוך מבחני אישיות שיסייעו להם לדוג את המועמדים בעלי רמת סקרנות גבוהה במיוחד – כך עולה ממחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אורגון בארה"ב ופורסם במגזין Personality and Individual Differences.
בלא מעט חברות נדרשים העובדים לחשיבה מורכבת ודינמית, ואלו שמסוגלים להתאים עצמם לסביבת עבודה משתנה תוך רכישת מיומנויות חדשות בזמן קצר הם נכס לחברה. כאשר מעסיק יישאל אלו תכונות הוא מחפש בעובד, הוא לרוב ישיב שחשוב לו עובד יצירתי עם יכולת לחשוב מחוץ לקופסה. עם זאת, מעסיקים מעטים אכן בוחרים מועמדים על בסיס אפיונים אלה.
המחקר החדש עשוי לסייע למעסיק לאתר מועמדים יצירתיים באמצעות בחינת רמת הסקרנות שלהם: כאשר זוהתה סקרנות רבה יותר במבדקי האישיות, אותם משתתפים הציגו לרוב פתרונות יצירתיים יותר במסגרת המשימות עמן הם התמודדו.
סקרנות כללית, ולא ספציפית
במסגרת המחקר התבקשו סטודנטים לתואר ראשון לערוך מבדקים אישיותיים שמדדו את רמת הסקרנות שלהם באופן כללי וכן בתחומים ספציפיים.
לאחר מכן התבקשו משתתפי המחקר לבצע משימה הנוגעת לפיתוח תכנית שיווקית עבור קמעונאי, והרעיונות שהעלו הסטודנטים הוערכו על פי איכותם ורמת המקוריות שלהם.
הממצאים מלמדים שסטודנטים בעלי רמת סקרנות גבוהה השקיעו זמן רב יותר בפיתוח רעיונות נוספים כבר בשלבים המוקדמים של המשימה. זאת, בעוד סקרנות בנושאים ספציפיים לא זוהתה במסגרת המחקר כגורם התורם לרמת יצירתיות גבוהה יותר.
עוד עולה מהמחקר שאופן התנהלות המשתתפים בשלב חיפוש המידע לצורך ביצוע המשימה היה המפתח להסבר בפערי רמות היצירתיות שהפגינו.
מכאן ניתן ללמוד, לדברי החוקרים, שעובדים שאינם סקרנים באופן טבעי יוכלו לשפר את רמת היצירתיות שלהם באמצעות השקעת זמן ממושך יותר בהצגת שאלות ובסקירה מעמיקה של הנתונים כבר בשלבים המוקדמים של המשימה. כלומר, גם עובד שאינו יצירתי במיוחד יוכל לחדד מיומנות זו באמצעות הקניית הרגלי עבודה נכונים.